Nyt alkaa olla jo 3/4 vuotta viimeisestä shampoopesusta \o/ Hienosti on homma pitänyt vaikka toisinaan hiukset vaikuttavat likaisilta ja huomaan miettiväni mitä muut ajattelevat.

Viime aikoina olen todella pessyt lähinnä kahvilla. Voisinpa siitä mainita sen verran, että ainoana pesuaineena en suosittele sitä lainkaan. Kahvi kuitenkin sisältää rasvaa ja saa hiukaset ikävän oloisiksi, jos sitä käyttää ainoastaan. Silloin tällöin ja mahdollisimman tuoreena se on oikein hyvä. Lisäksi suosittelen tumminta paahtoa, joka vaikuttaa vähärasvaisemmalta ja mielestäni sekä tuoksuu että maistuu parhaimmalta.

Tee on jäänyt valitettavan vähille kokeiluille. Sillä saa hiuksiinsa mukavan tuoksun. Vihreän teen olen kuullut värjäävän, jos sitä käyttää paljon. Itselläni ei tästä ole juurikaan kokemusta.

Omenasiiderietikka on ehdoton luottotavarani. Nyt olen ollut sitä vailla lähes kuukauden, sillä halusin pakottaa itseni kokeilemaan muutakin. Mutta ei, taidan pitää tuota aina kaapissa. Hiukset puhdistuvat hetkessä ja juotuna (toki veteen sekoitettuna) tuon pitäisi edistää laihtumistakin. Huomattava on, että tällä tavaralla ei ole sitten mitään tekemistä omenaviinietikan kanssa, joka useinmiten on teollista hömpötystä.

Väkiviinaetikkaa käytän lähinnä hätätapauksissa. Toimii kyllä, mutta saa irvistelemään. Ei läheskään yhtä tehokas kuin omenasiiderietikka. Muuna pesuaineena en tästä kuitenkaan luovu.

Vesi toimii sinänsä. Pelkällä vesipesulla olen selvinnyt viikon vallan mainiosti. Hiukset täytyy kuitenkin pestä joka päivä. Oma metodini on todella ensin kuumalla päänahkaa kunnolla hieroen ja lopuksi viileämmällä vedellä.

Tähän mennessä olen huomannut, että hiukseni ovat paljon paksummat kuin ennen. Ne myös pysyvät kammatulla paikallaan paremmin. Katkenneita hiuksia minulla kylä on, johtuen ahkerasta kuminauhaponnarin käytöstä. Mutta hiukseni vaikuttavat silti terveemmiltä eikä kaksihaaraisia juuri ole.